torsdag 7 mars 2013

Är ni medvetna om vad som komma skall?

Jag vet inte om det är fler än jag om upplevt detta men det är ganska märkligt.
Dagar när man har mycket att göra så ser man listan med alla saker man måste hinna med/vill göra framför sig. Man vet inte hur man ska få till det och hur man ska hinna.
Sen kommer det en dag då man är ledig och man har all tid i världen...då får man inte gjort nåt. Man har ingen aning om vad man ska göra, börja med. Varför är det så.

I mitt huvud trängs det allt som oftast alldeles för många tankar. Det kan vara tankar om allvarliga saker, stora beslut, längtan och förhoppningar till den minsta lilla petitess som att jag borde ställa skorna i skostället istället för på mattan.
Jag berättade tidigare att min sambo en gång gav mig en bok. Men innan han gav mig den så ville han försäkra sig om att jag inte skulle bli arg och ta illa upp.
Han gav mig en bok som heter Kvinnor som tänker för mycket, skriven av psykologen Susan Nolen-Hoeksema.


Ligger du vaken om nätterna och oroar dig inför framtiden?
Tillbringar du timmar med att älta orättvisor du utsatts för på jobbet?
Har du svårt att sluta grubbla fast det får dig att må dåligt?
Då kan du vara en av alla de kvinnor som tänker för mycket

Så klart att jag inte tog illa upp. Den är ju uppenbart skriven för mig! Inte för att allt stämmer in på mig, men många saker stämde till stor del.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
I don´t know if there´s more people out there who experienced this, but it´s a bit strange.
Those days, when you have plenty of thing to do, you can see the list, with all the things you need to do/want to do, clearly in front of you. You have no idea how to manage all that.

Then a free day comes along and you have all the time in the world.....and you are not able to get anything done. Why?

I have to many thoughts inside my head most of the time. It can be serious thing, big desicions and hopes to the smallest thing like putting your shoes where the should be instead of leaving them on the rug.
I wrote a post earlier about a book my fiancé gave me. Before he gave it to me he wanted to make sure I didn´t get mad or take it the wrong way.
It´s a book by the psychologist Susan Nolen-Hoeksama called "How to break free of overthinking and reclaim your life".

Do you lie awake at night worrying about the future?
Do you spend hours pondering about the wrongfullness you are exposed to at work?
Do you have a hadr time to stop ponder even if it makes you feel bad?
Then you might be one of many woman who thinks to much.

Of course I didn´t get it the wrong way. It´s obviously written to me! Not that everything match up to me, but a lot of things did.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!