fredag 15 mars 2019

Processen

Tystnaden på bloggen beror på att jag i princip inte gör annat än att packa ihop lägenheten, är ute på praktik på veckorna och packar upp i huset på kvällarna.
Det är en process att flytta. Det tar både tid och energi. Men det kommer att bli så bra när det är klart och allt finns på en och samma plats.

I lägenheten är det bara kaos, nerpackning kombinerat med tömning av rum och städning.



Vi kör flyttlass helgvis. Nu i helgen jobbar jag och tar med det jag får plats med i bilen tillbaka. Det mesta som rör kartonger och småprylar är redan flyttade så nästa helg borde vi få med allt resterande i möbelväg.

I huset har vi närmast fått ordning på vardagsrummet. Det är skrämmande påminnande om vardagsrummet i lägenheten. Rätt cool känsla.



Vi packar upp, rumsterar om och fixar.


I hallen är trappan, taket och golvlisterna målade.


Väggarna spacklas och kommer målas inom en snar framtid. Har insett att jag är kung på att spackla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!