måndag 5 november 2018

Utmaningen

Vissa dagar flyter allt på, andra dagar vet jag inte vad jag ska göra. Idag är en sådan dag.
Vi startade en ny kurs på morgonen, i IT och sedan skickade vi in en uppgift i anatomi/sjukdomslära. När det var gjort satt jag som ett frågetecken....vad skulle jag göra nu.
Nina skulle iväg och träna och jag åkte då iväg för att posta beställningar och köpa mer vadd och vita strumpor.
När man får vissa beställningar och det inte finns strumpor i just dessa färgerna får man ta till det gamla knepet - färga!


Det finns liksom inget annat sätt att göra det på!
I gårkväll fick jag ett önskemål från en liten kille om följande figur:

Ödla med drakvingar och fenor så den kan vara på land, flyga och simma... lite av en flygamfibie...
Ett gult, ett orange öga, ena ögat större 
Färger: lite blixtig, lite eldaktig, röd, svart, randig, prickig, lite luftig = det ser ut som rökmoln... lit
e vit och svart...
Med kattmin..Hur nu det ser ut (mammans fråga)
Öronen, de är som vanliga öron fast ett är hårigare än det andra....
Taggar på ryggen som är vita, svarta och gråa.
Den har ganska vassa klor för att skydda sig med, men den är inte läskig utan jättesöt... 
Den har en svans som är lite randig och prickig.


Ja, det här gör ju verkligen att jag får tänka till! Jag vill ju inte göra någon besviken, och jag försöker alltid göra mitt bästa när det kommer speciella beställningar.
Det är en utmaning som är kul eftersom jag annars syr lite på rutin. Nu måste jag verkligen bena i beskrivningen och se vad jag kan åstadkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!