onsdag 18 juli 2018

Tacka gud för resorb!!

Just nu består livet av svett, kvav tryckande värme, huvudvärk, resorb och klibbiga nätter med rätt så dålig sömn.
Det råder värmebölja i landet! Skogsbränderna rasar och gräsmattorna är torra och döda.
De som har haft semester så här i början av sommaren kan verkligen inte klaga på vädret om det är sol och värme de sökt.


Jag kan bara komma ihåg att det regnat en enda gång på många många veckor.
Jag längtar efter lite svalka och regn. Det tror jag naturen också gör.

Imorgon är sista jobbdagen innan 4 veckors semester. Mitt livs första sommarsemester sedan jag blev vuxen. 
Sedan har jag ungefär 4 jobbdagar kvar innan skolan börjar.

Jag försöker packa min resväska inför en vecka på Kreta. Planet går tidigt på lördag morgon. Det är varmt där med, men då kan jag åtminstone ligga i blöt i en veckas tid.
Jag tycker inte om att packa. Verkligen inte. Förr packade jag alltid tidigt, nu packar jag så sent som möjligt.

Allt känns som i en dimma när det är så här varmt. Det kopplar inte som det ska i huvudet. Trots svalkande dusch så rinner svetten som ett vattenfall längs ryggen. 


Tänk på frostigt gräs och kalla kinder. Tänk på dagarna då man får dra halsduken tätt runt halsen för att inte kyliga vindar ska nå in till skinnet. Nog längtar man lite efter frisk och hög luft sådana här dagar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!