onsdag 28 juni 2017

Acceptera

Det är bara att acceptera att jag inte är ordningsam och organiserad, hur gärna jag än vill vara det.
Min mamma märker upp, sorterar och gör listor hemma hos sig. Hon hittar allt på en sekund. Hon hittar till och med bättre än jag själv gör i mitt eget hem.

Jag har alltid trott att jag har koll, att jag har organiserat kaos men nu är det bara att släppa alla förhoppningar om att jag ska vara som henne i det anseendet. Jag har verkligen inte koll.
På jobbet, ja. Men hemma och med mig själv....det är omöjligt.

Varje gång jag parkerar min bil på allmän parkering, senast idag utanför Coop, så måste jag leta efter min bil.
Varje gång jag ska låsa upp bilen eller min ytterdörr måste jag gå igenom alla fack på väskan - mer än en gång.
Ofta måste jag springa upp till omklädningsrummet på jobbet för att hämta mitt inloggningskort eftersom jag hakat fast det i väskan för att veta vart jag har det, men glömt att ta med det ner.


Mina glasögon, spårlöst försvunna. Mitt körkort letade jag i månader innan jag gjorde ett nytt. Dagen innan det nya kom hittade jag mitt gamla.
Ja, jag är förvirrad, jag erkänner det. Ha tålamod med mig är ni snälla! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!