söndag 4 december 2016

Julmarknaden 2016

Nu är marknadshelgen slut för den här gången. Jag är genomtrött men det har varit roligt. Jag har en så snäll mamma som alltid ställer upp och håller mig sällskap. Sen att hon tycker att det är roligt att vara försäljare (vilket hon borde ha jobbat som) är ju bara ett plus.

Super-pepp inför dag 1



Lördagen var oerhört kall och jag hade alldeles för lite kläder på mig. Detta justerade jag till idag, men det var trots allt mildare väder.



I morse snöade det och blåste lite, men vi lyckades bygga in oss och spände upp tyg bakom oss som vidsydd. Vi börjar bli som riktiga proffs.


Mot eftermiddagen började det regna och blev glashalt. Tur att personalen på museet var så duktiga på att grusa så ingen behövde bryta några ben.

Många "gamla kunder" har kommit förbi för att säga hur mycket de uppskattar mina figurer. Det gör mig så klart oerhört glad.


En liten tjej stod länge och tittade på alla grejer, sedan utbrast hon:

- Jag köpte Barnaby av dig förra året. Han fyller år idag så jag hade gjort ett födelsedagskort till honom som han fick i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!