lördag 12 mars 2016

Veckan i bilder

Min första skolvecka är till ända, men jag som vill vara en "duktig flicka" sitter och tränar på illustrator fast det är lördag.
Det är strålande sol ute, trots att det var dimmigt så man inte såg horisonten för ett par timmar sedan.


I eftermiddag ska vi ut i naturen på picknick och grillning!

Jag bjuder på veckan i mobilbilder.
Skolarbetet är det som dominerat veckan. Jag fick full pott på min första inlämningsuppgift. Det kändes så bra och stärkte mitt självförtroende. Det här är så kul!



Jag har pussat på kattnos, regelbundet under veckan.


Promenerat i det härliga vårvädret. Solen har värmt och det har smält överallt. Det finns alltså hopp om livet.



Och så har jag spelat bajsspelet med S som var sjuk och hemma från dagis. Bajs är alltid roligt, speciellt om man är 3 år!


Så hade jag och min mamma en diskussion om rutten vi skulle gå från stan, via ett visst antal butiker och sedan hem. Jag hävdade en, och min mamma en annan.
Det lutade med att vi fick rita ut rutten på varsin karta och min pappa fick gå dem med en avstånds-app för att mäta avståndet.
Jag hade rätt - så klart! Vann med ett få antal meter, men dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!