onsdag 2 december 2015

Sommarkänsla i december

Jag har ju berättat om mitt sidoprojekt tillsammans med Stina som äger barnbutiken Juliet i Stockholm. Hon säljer ju mina Lunafigurer sedan några år tillbaka. Hon sålde förövrigt 3 st till Palm Springs i USA igår!


Vi kom ju på att vi skulle starta ett barnklädesmärke tillsammans. Hon har klädkunskapen och fabrikskontakterna medan jag står för illustrerande och det tekniska arbetet. Kollektionen vi skapade som vår första och är för våren/sommaren 2016 valde vi att kalla The Circus Collection eftersom den har ett cirkustema. Tanken var att vi skulle kunna börja leverera kläderna i januari 2016, men igår tog vi beslutet att börja sälja de kläder vi redan har så att vi kan vara en del av julshoppingen.


Vi har dock inte hemma av alla storlekar ännu men det som finns går att köpa, och allt eftersom vi får hem kläderna från fabriken kommer vi att komplettera storlekarna i webshopen.


Kläderna är verkligen supermjuka och sköna och hade de funnits i vuxenstorlek hade jag inte tvekat att köpa lite myskläder själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!