lördag 7 november 2015

Utvecklingen

Jag kommer ihåg de allra första Lunafigurern jag sydde. De tillverkade av fingervantar och var sydda helt och hållet för hand. Jag ägde ingen symaskin då.

Jag satt en helt vanlig kväll och pysslade i schäslongen. Mina svärföräldrar var här minns jag.
Jag hade ingen speciell tanke med dem när jag sydde dem. Hade ingen aning om hur jag flera år senare skulle sitta med webshop och Lunafigurer spridda runt hela välden.

Filibert - den allra första

Under åren har figurerna utvecklats. De har blivit mer "jag". Jag tycker personligen att de första figurerna var riktigt tråkiga och färglösa. Då fokuserade jag mer på att det skulle vara fint och gulligt. Nu vill jag att det ska vara färgglatt, annorlunda och inte som alla andra.

 Som det blev efter några års utvecklande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!