fredag 20 november 2015

Stillhet

När jag var liten ville jag alltid att snön skulle ha hunnit komma till min födelsedag. Det hade den oftast. Förr kom vintern tidigare, och man var garanterad snö.

Nu för tiden vet man aldrig. Vi här uppe i norr som alltid kunnat räkna med snö har faktiskt upplevt vintrar då det knappt varit någon snö alls. Och som förra vintern när det kom hur mycket som helst på bara några dagar.
Kolla länkarna till dessa inlägg:
http://designofluna.blogspot.se/2015/01/hjalp.html
http://designofluna.blogspot.se/2015/01/sno-i-all-ara-men.html

Idag började det i alla fall snöa. Långsamt faller det stora flingor från himlen och det är alldeles tyst.


Jag känner mig faktiskt rätt lugn och tyst själv - inombords. Saker börjar falla på sin plats, och det inger ett lugn.
Jag har accepterat att jag fyller 40 på söndag. Ganska hemskt egentligen men det går liksom inte att vägra. Det händer vare sig jag vill eller inte. Så jag får försöka se det som något roligt.
Det för i alla fall en god sak med sig, att jag snart slipper min 40 års kris. Jag tror det är mer uppenbar  före än efter födelsedagen.


Jag har städat hela huset, färgat håret, och duschat och sitter nu och njuter av stillheten. Ikväll ska vi på show på Kulturens Hus. Vi ska gå och se Karsten Torebjer tillsammans med Sarah och Freddy.
I morgon ska jag se till att införskaffa mig granen till gården. Jag var ute i god tid innan tjälen och slog ner julgransfoten ordentligt i marken, så i år hoppas vi att granen står istället för ligger ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!