torsdag 24 juli 2014

Utflykt i Norrbotten

Igår var vi på utflykt i det stekheta och soldränkta Norrbotten. Jag älskar ju som sagt gamla hus och vi var ute på en liten hus-letar-turné. 


Det gick inte så bra på den fronten, vi lyckades bara hitta ett bra objekt.
Det är dock inte vilket hus som helst, det är huset från Lasse Hallströms film Hypnotisören som spelades in här uppe i norra Sverige. 
Enda anledningen till att vi hittade dit, för det ligger avsides, var att min man var med i filmen och visste vart det låg.


Eller trodde sig veta, vi körde fel några gånger först så vi fick se otroligt många kalhyggen.
Det som är roligt med detta letande är att man kör in i byar och på småvägar som man aldrig annars skulle välja och man får se mycket vackert längs dessa öde vägar.
Vi tog även en avstickare till Storforsen. Jag har varit där flera gånger förr men aldrig när det är sådan här värme. 


Folk badade i de små pölarna och det såg jättehärligt ut. Som värsta stranden fast utan sanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!