onsdag 16 februari 2011

BabyLuna´s och så en liten uppsträckning!

Tja ba! Jag är ledig idag och det är så skönt. Har två hälsprickor som gjorde sig påminda igår på jobbet. Mot slutet av dagen tror jag att jag gick som om jag skitit på mig.

Min sambo kom hem inatt efter en resa till Halmstad. Jag har aldrig varit i Halmstad men det verkar fint där.
Ja, vi har faktiskt funderat på en resa till Gotland i sommar tillsammas med goda vänner. Inget är bokat och bestämt med vi ska prata om det nästa helg när de kommer och hälsar på.
Jag har alltid velat åka till Gotland.

Hemma är det mer eller mindre kaos pga av ombyggnationen av badrummet. Snickaren gjöt betonggolvet igår. Det är grejer och täckpapp überalles. Ett fint lager damm ligger över allt. Jag nyser och snorar i princip hela tiden.
Alla kattungar uton en har flyttat till sina nya familjer, den sista flyttar på fredag. Det är sorgligt men samtidigt har det varit rätt krävande. Det blir då definitivt lugnare.
Jahapp, det var en liten uppdatering på hemmafronten.
Jag har sytt så mycket jag hunnit och fått klart ett gäng figurer som jag ska ta till affären Hafva här i Luleå. Det ska bli en liten kollektion av Baby-Luna´s. Vi får se om hon nappar på det.

Sydde lite nya muffins och dessutom donuts.

Och några skallror.

Jag har insett en sak efter att ha läst en del bloggar runt om i cyberspace. Jag har insett att jag har väldigt svårt för avundsjuka och klagomål. Visst, jag klagar ibland, och jag kan känna mig avundsjuk. Och man får klaga och vara avundsjuk.
Men det är trist när människor gör det till sitt sätt att vara att liksom klaga över allt som andra får och gör som inte de får.
Det tycker jag blir lite tragiskt. Det är som att man fiskar efter bekräftelse. Att nån ska säga till dessa personerna att de minsann är lika bra, omtyckta, duktiga osv.
Jag tycker man ska vara glad för andras framgångar och se allt man själv gör som en framgång - även om man inte kommer upp på samma nivå. Var stolt över dig själv!

2 kommentarer:

  1. Men hallå!!! Badrummet är väl nyrenoverat??? Jag hoppas du menar det mindre badrummet???

    Så alla kattungarna flyttade? Behöll ni ingen själv då? Fick Mats som han ville i allafall?

    Åh Gotland är sååå fint! Jag var ju där på konferens med jobbet i september och det är helt underbart mysigt och romantiskt! Hade väldigt gärna åkt dit både med familjen på semester och på tu man hand med den man älskar! Verkligen en mysig ö att åka runt på. Visby måste vara underbar på sommaren med massor av folk!

    Å figurerna är bara sååå fina! Hoppas hon nappar och att du säljer massor!
    Stor kram Fia

    SvaraRadera
  2. Alla figurerna e så himla fina hoppas hon nappar på dem :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!