onsdag 29 september 2010

Viktigt inlägg!!

Förra veckan fick jag ett mail från en kvinna som heter Annelie och bor i Skellefteå. 2009 förlorade hon sin äldsta dotter i cancer. Nu håller hon på att starta upp ett projekt som hon undrade om jag ville vara med och bidra till.
Utan tvekan kände jag att jag absolut ville vara med. Det är för en otroligt bra sak.
Så här skrev hon i mailet:

"I oktober 2009 dog vår dotter och till hennes minne har jag startat "Sagaslivslust"Jag håller på att samla in till små goodiebags till barn som insjuknat i livslånga ( diabetes, CF mm ) eller allvarliga sjukdomar ( cancer ) som jag kommer att ge till barnet vid ett tillfälle, som något lite extra...
Jag har en dröm att goodiebagen ska kunna innehålla allt från leksaker, böcker, spel, personligt piff och välmående, hantverk till biobiljetter och gratis middagar på restauranger/pizzerior"

Just nu sitter jag och syr lite figurer som jag ska skicka till henne. Dessa ska få ingå i några barns goodiebag och jag hoppas att de blir uppskattade och kan få dem att känna sig lite bättre till mods.


Om det är någon läsare där ute i cyberspace som känner att de vill vara med och bidra med något för dessa barn rekommenderar jag er att ta kontakt med Annelie.
Hennes mailadress är: anniebo@telia.com

Last week I got a mail from a woman named Annelie from Skellefteå. In 2009 she lost her daughter in cancer. She is now starting a project and she was wondering if I was intrested in giving something to this project.
Without a second of hesitation I knew I wanted to be a part of this. It´s for such a good and importent cause.
This is what she wrote in her mail:

"In october 2009 our daughter died and to her memorie I´ve started SagaslivslustI
I´m collecting things to goodiebags for children diagnosed with lifelong diseases (diabets) or serious illnesses like cancer. My dream is for the goodiebag to have some books, toys, games, personal stuff for wellness, crafts, movietickets, free meals at a resturant"

At the moment I´m working on some figures that I´m going to send to her. The figures should be given to some of the children and hopefully they can make them feel a little better.

If there are some readers out there in cyberspace that´s interested in this project and give something to these children, contact Annelie on her mailadress: anniebo@telia.com

3 kommentarer:

  1. Åh va fint av dig! Huvva så hemskt att förlora sitt barn! Ja huset hade varit jättefint om det inte va fallfärdigt. Det ligger i Min killes hemby (Gafsele) Dom kallar det spökhuset som snart faller ihop.

    SvaraRadera
  2. vilken fin sak du skrivit om :)

    ja du, jag hoppas jag slipper dra ut nån tand igen :( inte alls kul :( och läskigt var det...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!