tisdag 15 december 2020

Jobbhelg deluxe

 Vi har varit så effektiva i helgen. Kämpat på som tusan innan barnen skulle komma tillbaka. Mats har satt en kvartslist i trappan där vi tidigare fogat. Problemet var att fogen var konstant kladdig och allt damm som fastnade där var omöjligt att torka bort. Det blev jättefint!

Jag har målat bastun/torkrummet (till vissa vänners förtvivlan). Vi har aldrig använt detta till bastu och vi är bägge två är tvåminuters-bastare. Skönt att värma upp sig sen ut och duscha svalt. Inget att behålla med andra ord. Hur som helst, träväggar och tak fick 3 lager färg och golvet flytspacklades. Dörren till tvättstugan var 70-talsbrun och blev nu vit.



I somras, medan jag satt i rullstol råkade min mamma bli inlåst i mitt arbetsrum. Detta på grund av att låskistan i dörren var helt slut. Efter att under lång tid varit väldigt försiktiga med att stänga dörren fick den nu ett handtag och blev även tapetserad med samma tapet som resten av hallen. Superfint blev det!

Proppskåpet doldes bakom en vit låda. Man vänjer sig vid hur det ser ut men det blev stor skillnad.


Sen har vi färdigställt lite smådetaljer som vissa lister som skulle målas samt satt ett element i Eriks rum så måste jag erkänna att vi känner oss väldigt nöjda med resultatet.

Slutligen kom köksbordet som jag målat på plats. Till en början var vi entusiastiska...tills vi insåg hur sjukt stort det var. Det tog upp större delen av köksgolvet. 

Efter en del funderingar och diskussioner kom Mats på att vi kunde kapa en av skivorna så den gick jämns med stommen. Faktum var att skivorna gick ut sammanlagt 50 cm utanför bordsstommen. slutresultatet blev i alla fall bra. Ett mer stabilt bord än det vi hade innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!