måndag 13 juli 2020

Ett steg framåt

Imorgon är det en vecka sedan jag fick lämna sjukhuset. Idag för en vecka sedan skulle jag prova ställa mig upp för första gången efter operationen. Det gick inte alls.
Den här veckan har jag tränat att gå med gåbord, hålla rörligheten i den stukade foten på en bra nivå och idag ställde jag mig på kryckor för första gången. Det gick över förväntan! Tänk så fantastisk kroppen är på att återhämta sig.


Jag åkte rullstol ner på stan igår och fick lite energi av att se mänskligt liv. Det är en konstig känsla att ligga på sjukhus. Hela livet stannar liksom upp och man förväntar sig att livet utanför gör samma sak, vilket det naturligtvis inte gör.

Jag känner mig stolt och nöjd med att jag kommit en så pass bra bit på vägen även om jag vet att det tar minst ett år innan jag förhoppningsvis är helt återställd. Det är bara att ha tålamod och det är tur att jag har gott om det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!