fredag 3 januari 2020

Nytt koncept - Luna blir vuxen!

I somras pratade min sambo mycket om svetsning. Det var dagarna innan Åsele marknad och min systerdotter M var här. 
Hon kläckte idén om att svetsa lunafigurer. Vi skrattade och höll med.
Med tiden vaknade tanken om att det här inte var en så dålig idé. Mats åkte och köpte armeringsjärn och svetsade en figur till M som hon fick i julklapp - mer på kul.
När jag la ut bilden på figuren på instagram fick bilden en massa gillande. 

Därför beslutade vi att göra ett försök. Jag ritade att några figurer på papper och Mats svetsade till dem. 


Han lackade dem i svart och helt plötsligt hade vi sålt 5 st på en kväll.

Jag vet inte vart detta leder men det är värt ett försök. Luna som många klassar som barngrejer blir mer vuxenorienterat. Nu kan en välartad vuxenperson komma undan med en lunafigur utan att behöva stå till svars för en udda färgexplosion.

Jag har under kvällen suttit och lagt upp de färdiga och kvarvarande figurerna i webshopen. De kostar  260 kr/st och med frakten inlagd i priset blir det 390 kr. Ni hittar dem på www.lunadsign.se


Om någon är intresserad och kan hämta den hemma hos oss så kan ni maila på malin@lunadsign.se istället för att beställa via shopen.
Det kommer att komma in flera andra utföranden på figurer och de befintliga kommer kunna tillverkas allt efter hand, om många vill ha samma utförande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!