fredag 14 december 2018

Genrep x 2

Dags att återvända norrut, till Umeå, över helgen.
Jag ska jobba imorgon och så ska vi fira lilla julafton hos min syster eftersom M ska till sin pappa över jul.
Söndagen är vigd åt julklappsinköp innan vi återvänder hit till Sidensjö.


Jag har suttit med skolarbete för fullt under veckan. Måndag och tisdag hade vi obligatorisk träff i Luleå och började då med en ny kurs. Hälsa- och sjukvårdens lagstiftning och organisation. Bra att kunna misstänker jag, men det känns inte superspännande.
Sen har vi även kommit in på latinska deklinationer. Alltså grammatik! Det känns som att den kursen skulle kunna ges på något annat språk för jag förstår ytterst lite.
Som grädde på moset är jag redan lite skoltrött så här inför julen. Det är mycket annat som vill ta fokus och det tar emot lite att försöka förstå obegripligheterna.
Men nu har jag i alla fall lämnat in alla tre uppgifter till slutarbetet i anatomi och fysiologin, så det känns riktigt bra. Nu behöver jag inte fokusera på det under julen.

Märkligt att det bara är i princip två veckor kvar till julafton. Det blir lite genrep med två "lilla julafton" nu innan det är dags för skarpt läge.
Den här helgen med min familj och nästa helg åker vi till Hedlunda för att firar med Mats familj.
Har ni hunnit köpa julklappar ännu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!