söndag 31 december 2017

Nyårsafton och allt vad det innebär

Nyårsafton har en speciell betydelse....eller hur man nu ska tänka. Förväntan på det nya året som kommer, reflektioner över det som varit.


Mycket har hänt under det gångna året. Jag har varit med om mycket, utvecklats och lärt mig en hel del.
Nyår är för mig en dag förknippad med mycket dubbla känslor. Många nyårsaftnar  tidigare år är kopplade till dåliga upplevelser och jag har nog alltid haft lite för höga förväntningar. Något jag lärt mig under det gångna året är att släppa på förväntningar, sluta grubbla så mycket och inte oroa mig i onödan. Det leder ingenstans.


Man får helt enkelt ta det som det kommer. Tackla de motgångar som kommer i ens väg och glädjas åt de bra sakerna.
Inför 2018 har jag inga speciella önskemål annat än kraft och mod. Att de jag bryr mig om och tänker på ska få må bra och hålla sig friska. Att de som är sjuka ska komma på benen igen och kämpa sig tillbaka.
Hoppas ni alla där ute får ett bra avslut på året! Kram på er och Gott Nytt År!!! NU KÖR VI!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!