söndag 1 oktober 2017

Visa rumpan på jobbet!

På förmiddagen höll jag och Evelina till i entrén. Vi skulle göra lite mer vinter, exponera varor inför däckbyte och så.
Vi skruvade ihop däckställ, verkstadspall och lite annat smått och gott. Bytte lite kläder på skyltdockorna och gjorde nya prisbubblor.
När vi var nästan färdiga så satt jag med ryggen mot dörren in till varuhuset och skruvade fast hjul på en kompressor medan Evelina satt och höll upp den. Då kommer det fram en man och lägger handen på min axel.
Hej! säger han. Och när jag vänder mig om sa han - oj, jag trodde du var nån annan...
Vadå, sa jag - en mekaniker?!
Vi hade just innan skojat om att vi var så otroligt dåliga att hantera verktygen.
Nä, jag trodde du var en annan, men du var så vig, menade han och gick ut från varuhuset lite småskrattandes.
Jag och Evelina tittade på varandra och började fundera vem han hade trott att jag var.
Plötsligt säger jag till Evelina....alltså syns min stjärtskåra när jag sitter så här?
Hon böjer sig över mig och tittar.....jo, typ!

Undra om det var stjärtskåran han trodde sig känna igen eller om han utgick från något annat. Det lär vi aldrig få veta men det var ett roligt avbrott i arbetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!